First Day of School.

-Assalamualaikum-

   Rabu, 1.1.2013, first day of school. Aku duduk Terengganu so sekolah 1haribulan. ngehngeh. Syok lah jugak firstday ni. hahaha. Yang syoknye kacau junior junior baru maybe.

   Pagi tu aku gedek gedek jalan pergi depan dewan. Dewan k bukan kelas. haha, biasenye orang pergi kelas nk cop meja, kerusi, tempat bwh kipas bagai tapi aku pergi dewan. haha. Almaklumlah, form4 takde tempat nak duduk cause tak tahu kelas mane satu nak duduk. Kelas bertambah so macam tu lah. hahaha, poyo gile nk mampus pagi tu. Time jalan beg meloncat loncat dekat belakang. Ringanlah kate kan ;3

   Bile dewan dh buka, kene kemas pulak meja kerusi. Semalam daftar kan -.- Susun punye susun akhirnye siap. Jemput adik adik masuk dewan. Tapi tetibe cikgu masuk cikgu marah cause alihkan tali kawasan larangan. Jangan main main dewan sekolah aku ada kawasan larangan okey. Terbaru punye --' haha, atap nk tercabut so cover lah dengan ta;i dekat bawah tu. Taknak kasi jatuh atas kepala kan. Nasib bukan aku yang alihkan. hahaha, budak budak form1 tengok kelip kelip je dekat cikgu tu. Terkejut cikgu sekolah aku garang sangat maybe -.- haha, aku gelak je bile tengok diorang tu. hahaha, time nk jemput masuk tu kakak akku menyibuk nak masuk jugak -.- Boleh pulak die cakap macam ni dekat aku :


 aku: Jemput masuk. Jemput masuk.
 aleen: Baju mu buruk kali.
 aku: Base nguh mu ork.
 fatin: *gelok*
 kak fit: Jahatnye airini. haha

    Aku buat buat mesra je tu. Pengawas kan. Nak kasi orang suke kite, kite kene lah mesra. Ehhh, dok perlu kot. Entah entah. haha, lupekan -.- Aku tahu aku pakai baju tahun lepas punye. Warne dah lusuh. Actually tu baju kakak aku yang kedua tu. Mak aku malas nak jahit baju baru tahun lepas so die suruh aku pakai baju kakak aku yang tu. Mak aku cakap aku nk pakai setahun je *form3*. Tahun ni tak jahit sebab aku tak comfirm aku stay ditu. Nak pindah kv kann. hahaha ;3 kak fit tu kawan kakak aku. Senior pengawas aku. Balik sekolah kakak aku cakap kak fit cerite pasal tu dekat kawan kawan die yang lain. hahaha, padam muke ;o 

  Okey, bile dah suruh budak budak masuk nampak pulak sorang budak kecik cakap:

anis: eh, kakshirah. *tunjukaku*
aku: eh . *gelok*
anis: *larigidekatgeng* *bisik*
aku: *gidekatanis*
anis: *tu tu* tunjuk aku dkt kwn die
aku: *katokmanja* bakpe koloh sini?
anis: biarlah. *jeling*
aku: ceh, gi berator ow. *tolokmanja*

   Nama budok tu anis. Die adik kepada kawan mase sekolah rendah aku, Ain Najihah. Sebelum sekoloh aku dah agak si anis ni masuk alfalah. Entah kenape aku agak macam tu. hahaha, budok tu banyak mulut -.- hahaha. Mende yang die bisik dekat kawan die pun aku tak tahu. haha, perkataan 'manja' tu perlu ada k. haha XD Banyak kali aku jumpe die. dekat surau, keluar dewan, balik sekolah . haha, aku suke khianat die. haha

semua: *beratur*
aku: *pegidekatanis* nampok dk cikgu tu haha
anis: tak. *katokaku*
aku: dh gi ah duduk depan tu. Baru nampok.
anis: taknak. dengar sudahlah. haha
aku: owohh. dok syok dengor saje.

  Time tu kawan die gelok je. haha, kadang tu anis cakap ki ell sikit -.- haha, biaselahkan. Pelajar mane suka duduk barisan depan sekali. Nak bercakap tak aman kan. Cikgu tengok. hahaha. Lalalalala ;3 Pengawas baru ramai gile. Erggggg, sakit mate aku tengok purple banyak sangat. Form2 saje pengawas. Geng geng pulok tu ;3 Susoh susoh. Pengawas ramai gile tapi pelajar bising jugak -.- Dieorang tak jalankan tugas pun. Jage pun jage dekat kawan kawan die. Aku tarik suruh jage baru jage --' Lantak ah nak cakap aku ni ape. Aku dh tegas okey. eh? Puihhhh. hahahahahahahaha. Mase perhimpunan tu ramai junior tanye aku dapat berapa. haha, slamber je aku jawab haaa. Takde perasaan. Ramai yang tak percaya aku dapat macam tu. hahaha, aku sampai sumpah bagai nak suruh dieorang percaya. Dieorang tak percaya aku lagilah -.- haha

  Lepas perhimpunan masuk surau pulak. Bace yaasin, solat hajat and solat duha. Perempuan bace yaasin je. Tak bawak kain sembahyang. Biase lahtu -.- Lepas sudah semuenye form4 merata rata pergi. Cakap pergi kelas sane lah sini lah. Aku ikut geng aku yang kelas sains tu -.- last last pergi round blok form3 . Saje ambik aura balik . hahaa, time tu mekchek kasi aku barang dekat tangga. Geng aku cakap ''jangan buat sweet dekat tangga''.

mekchek kasi ni

  Aku masuk dalam kelas aku tu krik krik je. Tak kenal woi. Orang yang aku kenal tak masuk lagi. Last last jumpe sorang yang selalu lah jugak cakap. Tanye die ada orang tak. Lepastu aku duduk lah sebelah die. Duduk bawah kipas. pergggg ;3 anis, nisa, izzah, aku. haaa, cenggitu kedudukan die. Memang aku cakap sikit sikit jelah dgn dieorang. Dieorang geng kan. Aku just duduk kelip kelip mata je. Cikgu tanye sape nk pindh blablabla. Aku angkat lah tangan kan. Lepastu automatik sekelas tengok aku. LOL, malu jap ;3 haha. lepas naik rehat tu, ada lah orang tanye aku nak pindah mane. blablabla. Tup tup aku kencang cakap dengan sorang ni. Hahaha, die cakap kalau cikgu ubah tempat die nak duduk dengan aku. Die cakap die taknak duduk dekat kawan die tu. Banyak mulut sangat. hahaha --' Tengok tengok cikgu suruh ubah tempat. Aku pun duduk dengan die. Nama dia humairah. haha, comel XD Aku bercakap dengan die macam dah lame kenal die. hahaha, act aku banyak mulut -.- haha, bila dah ubah tempat mesti ubah kedudukan aku. Aku duduk tepi tingkap dekat dengan pintu. haha, agak panas. haha, mase rehat aku nampak die. Die tengok metong dekat aku. Aku ape lagi tengok metong and jeling lah dekat die tu. Sakit hati pun ada --' Dah takde perasaan dekat die maybe. hm hm, lupekan.

   Classmate aku tanye aku dapat berape. Lepas aku jawab diorang cakap macam ni:

kawan: dapat berape A?
aku: * je.
kawan: mende A?
aku: math blablabla.
kawan: Wow, bijok em. Bakpe dok masuk kelas math?
aku: doktahu lah. hm, nk wk gane. Sy kene duduk kelas ni ;c

  Ramai yang tanye gitu -.- Ramai yang mempertikaikan pasal kelas tu. Budak satu A ada yang kene duduk kelas last sekali. Mengarut sekali susun kelas ;3 haishhhhh. Lepastu, aku dengan geng aku pergi koperasi nak cari makanan mase rehat. Tapi tapi ..... Makanan sudah habis dirembat oleh pelajar menengah bawah/junior. Ohhh, sedih tak terkate. Kiteorang pergilah kantin. Berderu deru orang -.- Makanan still ada sikit. Nasibb -.- Jumpe pulak dengan geng aku yang lain dekat kantin tu. Kiteorang berpecah jap ;3 Dieorang buat bising tengah tengah kantin tu. Pasal air kotak je. Air kotak naik harga 20sen. Kepale sorang sorang blurr. Mende senang tak boleh kire. haha, dieorang bayar gune duit besar so yang lain kene lah bayar dekat tuan punye duit tu. So itulah terjadi. Lepastu aku nak beli keropok rm3. Tapi time tu diorang tak habis habis lagi buat bising. Aku rase makcik kantin tu dengar kot -.- Satu kantin dengar pun mungkin ;3 haha, lepastu Hani pun hulur duit rm5 suruh aku beli keropok jugak. Aku pun ambik duit tu. Hani cakap nak beli empat. Aku ingat maksud die tambah satu lagi yang aku beli tu. hahaha, aku pun bayar rm8 dekat makcik tu. Tup tup hani tanye bakpe 4je. Aku pun jawab blablabla. Hahaha, dengan aku terlibat jadi blurr. Time tu buat bising pasal keropok pulak. haha, last last dapat jugak -.- Kami makan dekat pomdok depan surau sekolah. hahaha, mase tu tak tengok jam pun. Buat sekolah tu macam bapak punye. Memang lewat lah time tu. Buat bising kuat kuat tetiba dengar orang cakap ''hoii'' . Senyap sekejap. Tengok tengok ustaz rahim. Yang lain lari -.- haha, ustaz tanye form berape blablabla. Ustaz rahim marah -.- Die kate jangan melepak and buat bising ada orang ape entah datang pantau sekolah . haha, langsung kiteorang lari masuk kelas. Aku lepak kelas geng aku dulu time tu -.- Aku kan kelas lain. Kelas aku bawah, kelas diorang atas. Bukan belajar pun. First day kan ;3 hahahaha


   Gambar ni aku curi dari page sekolah aku. hahaha, eh eh EX crush aku nampak sikit -.- em em. Tadok mende dh kot. hahaha, dok ingat dh. kbye XD maaf mengarut

eh?
Selamat Kembali Ke Sekolah 

lots of love,
shirah

 

No comments:

Post a Comment

 
© ALL RIGHT RESERVED BY ASHIRAHAZIF ♥